www.tc101.cz
Čerpací stanice |  Montážní dílny |  Stanice měření emisí |  STK |  Autobazar | Dotazy
 
Ceny PHM

Ceny v ČR - 7. týden
LPG 14.51
Benzín 30.06
Nafta 30.94

  Ceny v zahraničí
Poptávka LPG přestavby
Zadat přestavbu
Vše o LPG
  Hlavní strana
  Výhody LPG
  •  Výhody členství
  •  O klubu
  •  Přihláška
  •  Stanovy klubu
  Nová auta s LPG
  Fotogalerie
  Zkušenosti s LPG
  Napsali o LPG
  Archiv zpráv
  Zajímavosti
 
Prodej LPG doplňků
-



LPG obchod





 
Hodně světla, málo stínů?
18.8.2008   Auto Tip   str. 8   Novinka
LPG klub

VW Golf 6. generace

Než se v novém golfu poprvé projedeme, ještě to pár týdnů potrvá. I tak ale máme nyní exkluzivní šanci si kompaktní volkswagen důkladně prohlédnout a pořádně si na něj posvítit. V našem případě jsme si na to vzali světelnou aparaturu polykající 18 000 wattů...

Očekávání od “čísla 6" byla veliká. Pátá generace se na počátku potýkala s vlažnějším zájmem, než vedení automobilky plánovalo, hned zkraje proto musel VW nasadit akční nabídky. Po příchodu nového šéfa VW Martina Winterkorna se údajně na nástupci muselo mnoho prvků přepracovat, firma se přitom netají tím, že k prioritám vývoje patřilo nalézt úspornější výrobní procesy a razantně zvýšit produktivitu, ale současně zlepšit kvalitu. Ktomu přidejme tradiční konflikt mezi nutností zajistit modelové řadě kontinuitu (i vizuální), ale současně vyrobit dostatečně “nový" design, který přiláká do showroomů i majitele současných či minulých golfů. Upřímně řečeno, Golf VI dost těží z předchůdce, byt nechybí nově stylizovaná přída zád i ostřejší hrany. Před sebou má totiž jen 4 roky automobilového života, v roce 2012 se má objevit nástupce, údajně od základu změněný. To ale neznamená, že 6. generace je nějak odbytá - vždy jde o nosný model koncernu VW.

Design nese jasné stopy práce koncernového šéfnávrháře Waltera da Silvy. Italský designér zkrátil přední převis a proti současným zvyklostem také délku auta (-5 mm). Ještě výrazněji zasáhl do výšky (-50 mm), díky čemuž vůz působí širší a sportovnější. Od předních světlometů k zadním (podstatně zmenšeným) se navíc táhne výrazná hrana - i tyto zásahy stačily k tomu, aby celek vypadal o poznání moderněji. Zapracovalo se ale i na detailech - kliky dveří jsou robustnější, přitom ale lépe padnou do dlaně.

Šéf VW již před časem hovořil o použití kvalitnějších materiálů v interiéru nového golfu. Po prvním průzkumu se zdá, že slib dodržel -stávající příjemná sedadla byla dále vylepšena, takže velikost sedáků, boční vedení a rozsah nastavení snese ta nejpřísnější měřítka. Před řidičem je elegantní přístrojová deska s dobře čitelnými “budíky" s bílým podsvícením, řada ovladačů dostala chromovaný povrch. Tím se vůz vydal směrem k Audi A3. I dalšími prvky interiéru na nás golf zapůsobil, všimli jsme si i zlepšeného slícování komponentů.

Pokud lze něco kritizovat, pak je to zavazadelník, kde zůstalo vše při starém. Ne že by základních 3501 bylo nedostatečných, ale zachován je nepříjemný schod vznikající po sklopení sedadel, ta se navíc nedají posouvat ani polohovat. Rada menších kompaktů je dnes řešena praktičtěji a s větší odvahou. V nabídce budou obvyklé stupně výbavy Trend, Comfort a High- • line, na přání doplněné o prvky, dosud obvyklé jen u luxusnějších aut. Jde např. o elektronické asistenční systémy používané ve phaetonu, Passatu CC či touaregu, tedy samočinné parkování (cca 700 eur), xenonové adaptivní světlomety (1300 eur) nebo kamera pro snazší couvání (350 eur) efektně umístěná v zadním logu VW. Pokud se na to vaše peněženka bude cítit, můžete zvolit i tempomat s laserovým hlídáním odstupu a samočinným bržděním (1100 eur) či adaptivní nastavování tlumičů v režimech Sport, Komfort a Normál (1000 eur). Na palubě má být standardem sedm airbagů (včetně kolenního pro řidiče) a aktivní opěrky hlavy vpředu.

Při zahájení prodeje koncem října si zákazníci mohou vybírat ze čtyř benzinových a dvou commonrailových turbodieselových čtyřválců, všechny plní normu Euro 5. I zde je ale oblast, na kterou kritici mohou upřít pozornost. Výrobce sice slibuje, že motory spotřebují až o 0,61 na 100 km méně (lepší aerodynamika a delší zpřevodování), avšak úsporné verze se na trhu objeví nejdříve v roce 2009, o hybridu se zatím mlčí. Od lídra trhu bychom čekali větší aktivitu. Útěchou budiž fakt, že slibovaný Golf BlueMotion spálí jen • 3,91 nafty na 100 km, a tak má emitovat jen 100 g C02 na ujetý kilometr. Do jeho nástupu si spořivější a ekologicky orientovaní zákazníci musejí vystačit s Golfem 1.6 Bifuel (v prodeji od 12/2008) - ten jezdí na benzin nebo LPG, pro první měsíce výroby je ale již nyní vyprodán. Na slibovaný a pro tuto velikost auta ideální commonrailový motor 1.6 TDI/66 kW si také musíme počkat. Rozpaky vyvolala i vyšší hmotnost. Námi fotografovaný Golf 1.4 TSI/118 kW s výbavou Highline, převodovkou DSG a pár “extrasy" na palubě vážil 1,4 tuny.

Automobilka se evidentně více soustředila na zvýšení komfortu, o čemž svědčí rozsáhlý paket těsnicích materiálů a tlumicích hmot v interiéru, podbězích či ve formě fólie v předním skle pohlcující zvuk. Podvozek mají ztišit upravená silent bloková pouzdra na kloubech ramen přední a zadní nápravy.

A ceny? Základní třídveřový Golf 1.4 přijde na 16 500 eur, je tedy o 200 eur dražší než nynější provedení. Na druhou stranu má lepší výbavu - kolenní airbag a aktivní opěrky hlavy. Ceny pro český trh zatím dovozce nezveřejnil, prodej v našich končinách začne v lednu 2009.


MOTORY PRO VW GOLF

Typ1.4 MPI1.6 MPI1.4 TSI 1.4 TSI2.0 TDI CR2.0 TDI CR
Objem1390 cm31595 cm31390 cm3 1390 cm31968 cm31968 cm3
Výkon (kW/min)59/500075/560090/5000 118/580081/4100103/4200
Toč. (moment N.m/min)132/3800148/3800200/1500 240/2000250/1750320/1750
Zrychlení 0-100 km/h13,9 s11,3 s9,5 s 8,0 s 10,7 s9,3 s
Největší rychlost172 km/h188 km/h200 km/h 220 km/h194 km/h209 km/h
Spotřeba na 100 km6,417,116,01 6,014,514,91
Emise CO2149 g/km166 g/km138 g/km 139 g/km119 g/km129 g/km

 
Anketa
Měli byste zájem o aplikaci pro chytré telefony s vyhledáváním čerp. stanic LPG v ČR, případně i v zahraničí?

  (22 %)
(72 %)
(6 %)


Celkem 4196 hlasů
 
Nové vozy s LPG a zárukou

      Dacia
      Fiat
      Hyundai
      Kia
      Mercedes
      Opel
      Renault
      Subaru
      Škoda
Spolupracující firmy

  Dodavatelé LPG
-
 
PrimagasFlaga
TomegasKralupol
Hunsgas 
  
Čerpací stanice LPG
od Bonett.cz


  Montážní dílny LPG

www.tc101.cz
  

  Stanice měření emisí


Dekra
  

Vstup pro firmy

  Stanice měření emisí

  Stanice technické kontroly

  Čerpací stanice

Pocidadlo Web4U.cz


 © www.lpg.cz 2007
 Komerční použití informací z těchto  stránek pouze se souhlasem  provozovatele těchto stránek.

 

© 2004 Fin